
Digital læring. Fremtiden. Og en ny spiller på den digitale læringsbane. Virtual reality (VR). Det. En computer teknologi. Hvor et VR headset kan generere realistiske billeder. Lyde og andre fornemmelser. Der simulerer en brugers fysiske tilstedeværelse i et virtuelt eller også imaginært miljø.
Der. To hovedkategorier af virtual reality. Den interaktive og den passive. Den interaktive inddrager brugeren. Som skal vælge eller også klikke inde i VR & #8217;En. Den passive. Lettere, at skabe og udvikle. Der. Nemlig begrænsede muligheder; Så brugerne blot oplever miljøet.
Når man tænker på medarbejder udvikling. . Chancerne for. At virtual reality ikke. Noget. Der straks kommer i tankerne. I de senere år har digital læring ændret medarbejder udvikling. Og. Blevet et supplement til traditionelle metoder. Så folk kan lære på afstand. På deres egen tid og i deres eget tempo. Det. Blevet et værdifuldt værktøj for virksomheder til bl. A. At øge deres rækkevidde og give medarbejderne en mulighed for, at udvikle sig på arbejdspladsen.
På trods af alle disse fordele. Der stadig udfordringer. Men virtual reality åbner for de bedste aspekter af både virkelige klasseværelser og digital læring. Med værktøjer; Der leverer avatarer. Der repræsenterer underviserne og brugere. Stemme- og videofunktioner. Powerpoint og whiteboard- teknologi og gruppe- og privatmeddelelseskommunikation. Finder underviserne. At den nyeste generation af virtuelle verdener kan forenkle forelæsnings- og præsentationsprocessen. Tillade brugerne, at spørge/svare spørgsmål(uden, at forstyrre et foredrag). Socialiserer og lære på en meget strømlinet måde. Alt dette gøres med bekvemmeligheden og omkostningseffektiviteten af??fjernundervisning.