Uddør Den Gode Gammeldags Webshop Snart?

Internettet. I konstant forandring. Og det kan nogle gange godt være rigtigt svært, at følge med. Det. Dog vigtigt, at man gør sit bedste for, at prøve. Ellers ender man med, at blive overhalet indenom. Det er knap, så vigtigt. Hvis det . Fordi man. Lidt langsom til, at komme med på det sidste nye sociale medie. Og derfor går glip af nogle memes og trends ind til man endelig får taget sig sammen til, at installere app?en eller også skrive sig op på hjemmesiden. Men når det kommer til ens forretning. Så kan det, at være langsom. Være grunden til, at din forretning ikke længere tjener penge. Og derfor må lukke ned. Det. Selvfølgeligt frustrerende i sig selv. Sådan, at skulle opgive en drøm. Der ellers gik, så godt. Men det;Også et enormt ansvar. Når du driver en forretning. Så. Der ansatte. Underleverandører og kunder der regner med dig. Deres forretning eller også interesse afhænger af. At du bliver ved med, at være en profitabel forretning. Så det går ikke, at være for langsomt ude her. Du. nødt til, at holde øje med udviklingen på internettet. Så din forretning kan tilpasse sig og overleve.

Særligt ejere af webshops bør være en smule bekymrede i disse dage. Der. Nemlig ikke sket specielt meget udvikling på den front. Siden de første webshops blev lanceret. Designet et selvfølgeligt blevet bedre. Betalingsmulighederne mere sikre. Bruger-oplevelsen forbedret og, så videre. Men det. I bund og grund stadig samme koncept; Kunden skal finde din webshops hjemmeside. Så bladrer de rundt til de finder det rigtige produkt. Så betaler de dig. Og du sender dem produktet. Ganske simpelt. Hvorfor skulle det ændre sig?

Det behøver det som sådan heller ikke. Men vi. Nødt til, at kigge på tendenserne. Stort set alle andre områder af internettet. Blevet centraliseret i højere og højere grad. Før i tiden var der flere forskellige online fora. Hvor folk diskuterede med hinanden. Nu. Det hele samlet i grupper på Facebook. En gang var der tusindvis af forskellige blogs. Hostet på deres egne hjemmesider. Men i dag. De blevet erstattet af Facebook Pages. Hvad, hvis det samme sker med webshops?

Nogle ser på Amazon som værende den mastodont. Der ender med, at spise alle de små webshops; Ligesom Facebook har gjort det med blogs og fora. Men. Der en måde, at undgå dette på. Så vi kan beholde noget kontrol over vores egen butik. Og ikke give størstedelen af vores profit væk til en platform?

Der. håb. Der. Nemlig en anden model vi kan bruge. Som har virket for de fysiske butikker. Det handler om, at lave et storcenter. Når man handler i et storcenter. Så har man den fordel. At alle butikkerne. Placeret i samme bygning. Man har den fordel, at det hele. Samlet. Og det. Gjort uden, at opgive den enkelte butiks identitet eller også kontrol. Den samme model har Google indført online i form af google shopping. Her kan kunderne gå ind på én hjemmeside. Og søge efter produkter på tværs af webshops. De behøver ikke kende til din webshop allerede. For, at kunne handle hos dig. Google gør derimod det. De gør bedst. Og hjælper kunden med, at søge. Du beholder din egen webshop. Og. en del af en slags virtuelt storcenter.